«كاردرماني و سندرم داون»
درباره وبلاگ

سلام... دختر من یه فرشتس... یه فرشته کوچولو و ناز... یه من عاشق فرشتمم... فرشته من یه هدیه بزرگ از طرف خداست... فرشته با قدم هایی آهسته...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دختر کوچک من و آدرس dokhtareman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 49030
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

دختر کوچک من
یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 17:53 ::  نويسنده : با تو       

«كاردرماني و سندرم داون»

سندرم داون (down synsrom) يكي از شايع‌ترين اختلات كروموزومي مادرزادي است كه همراه با درجاتي از عقب‌ماندگي ذهني همراه است. اين سندرم تأثيرات نامطلوبي در جسم، ذهن و روان فرد مبتلا مي‌گذارد كه در تمامي دوران رشد به چشم مي‌خورد. توان هوشي بالقوه كودكان مبتلا به سندرم داون فوق‌العاده بيشتر از توان هوشي بالفعل آنهاست و اين مسأله لزوم مداخلات توانبخشي را در اين كودكان نشان مي‌دهد. كاردرماني يكي از شاخه‌هاي مهم توانبخشي است كه روي توسعه مهارتهاي پايه‌اي و اساسي افراد با سندرم داون در تمام گستره زندگي تمركز ميكند كه ذكر مي‌شود:

 

ـ مهارتهاي خودياري

 

ـ مهارتهاي حركتي ريز و درشت

 

ـ مهارتهاي مرتبط با تكاليف مدرسه

 

ـ مهارتهاي حسي ـ حركتي و ادراكي ـ حركتي

 

ـ مهارتهاي بازي و اوقات فراغت

ـ مهارتهاي مرتبط با توانبخشي پيش‌حرفه‌اي و حرفه‌اي

تراپيست كار درماني در هر مرحله از گسترة زندگي به افراد با سندرم داون خدماتي را ارائه مي‌دهد كه ملاحظه مي‌كنيد:

 

در دوران نوزادي: خدمات كاردرماني معطوف به تسهيل سير رشد حركتي (Milestons) ، بهبود روابط عاطفي نوزاد با مادر و ديگران، كمك به رشد مهارتهاي حركتي ـ دهاني و مهارتهاي مربوط به  خوردن (Feeding skills)، تسهيل رشد حركات ريز و درشت و توسعه مهارتهاي حسي ـ حركتي مي‌باشد.

در دوره نوپايي و پيش‌دبستاني: تسهيل رشد مهارتهاي حركتي Fine، بهبود مهارتهاي خودياري، توسعه مهارتهاي ادراكي و نيل به استقلال شخصي از اولويت‌هاي مورد نظر كاردرماني مي‌باشد.

در سنين دبستان: تسهيل مهارتهاي حركتي ريز مورد نياز در كلاس، تسهيل مهارتهاي خودياري مربوط به مدرسه و خانه، بهبود يكپارچگي حسي، بهبود مهارتهاي ادراكي ـ حركتي، بهبود مهارتهاي شناختي و بهبود توجه و تمركز از اولويتهاي كاردرماني در كودكان با سندرم داون است.

در سنين بعد از مدرسه و بزرگسالي: توانايي در پذيرش مهارتهاي اجتماعي، توانايي برقراري روابط سالم و سودمند با ديگران، توسعه مهارتهاي پيش‌حرفه‌اي و حرفه‌اي و توسعه مهارتهاي حركتي ريز مرتبط با كار، از اولويت‌هاي  كاردرماني با افراد با سندرم داون است.

تراپيست كاردرماني جهت كمك به افراد با سندرم داون بر حسب نياز از رويكردهاي ادراكي‌ ـ حركتي، حسي ـ حركتي، شناختي، يكپارچگي حسي، رشد و تكامل عصبي، بازي درماني، هنردرماني، رفتار درماني و ساير روشهاي معمول در توانبخشي بهره مي‌گيرد.

  « باور توانايي افراد با سندرم داون، اهدا خوشبختي به ايشان است.»

 



نظرات شما عزیزان:

mohsen
ساعت17:56---8 مرداد 1391
سلام
من به طور تصادفی به وبلاگت برخوردم
وبت خیلی رمانتیکه
به منم سر بزن و نظر بده منتظرم اگه خواستی لینکم کن و بیا تو نظرات بگو با چه اسمی بلینکونمت بای


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: